ЗНО


При повторенні теми "Обмін речовин та перетверення енергії" рекомедую використовувати наступну презентацію




Готуємось до ЗНО - 2020.

Виконайте тестові завдання та задачі з теми "Біологічно активні речовини"


1.Мономерами нуклеїнових кислот є: а)залишки азотистих основ; б)залишки фосфорної кислоти; в)залишки вуглеводів; г)нуклеотиди; д)нуклеозиди.

2.ДНК відр. від РНК азотистою основою: а)аденіном; б)тиміном; в)цитозином; г)гуаніном.

3.Окремі нуклеотиди нуклеїнових кислот з’єднуються між собою в ланцюг за допомогою залишків: а)азотистої основи і пентози; б)азотистої основи і фосфорної кислоти; в)пентози; г)пентози і фосфорної кислоти.

4.До складу РНК входить пентоза: а)дезоксирибоза; б)рибоза; в)урацил; г)тимін.

5.Звязки між нуклеотидами зумовлюють структуру ДНК: а)первинну; б)вторинну; в)третинну; г)кільцеву.

6.Дволанцюгову структуру ДНК утримують зв’язки: а)ковалентні; б)водневі; в)гідрофобні взаємодії; г)водневі та гідрофобні взаємодії.

7. Принцип компліментарності лежить в основі процесу: а)денатурації, б)ренатурації; в)реплікації; г)трансляції.

8. Взаємодія ДНК з ядерними білками формує структуру: а)кільце; б)первинну; в)вторинну; г)третинну.

9. Ген є частиною молекули: а)РНК; б)ДНК; в)іРНК; г)рРНК.

10.Вторинна і третинна структури іРНК формуються за дапомогою:А)водневих зв’язків; б)гідрофобних зв’язків; в)електростатичних зв’язків; г)усіх перелічених зв’язків.

11. Первинну структуру білка визначає: а)тРНК; б)іРНК; в)рРНК; г)усі види РНК.

12. Найбільші відносні розміри мають молекули: а)амінокислот; б)білків; в)РНК; г)ДНК.

1.Вітаміни – це…
2.Фітогормони – це…
3.За фізичними властивостями вітаміни поділяють на 2 групи…
4.БАР вищих рослин, які здатні вбивати або пригнічувати ріст мікроорганізмів, забезпечуючи природний імунітет – це…
5.До якої групи БАР  належать стрептоміцин, тетрациклін, лізоцим.
6.БАР,  які завдяки токсичності захищають рослини від поїдання.
7.Порушення діяльності організму, обумовлене недостатньою кількістю певного вітаміну.
8.За відсутності якого вітаміну виникатиме цинга.
9.Провітаміном якого вітаміну є жовтий чи жовтогарячий пігмент каротин.
10.За дефіциту якого вітаміну виникає хвороба «бері-бері».
11.Назіть вітамін у складі якого є йон  Кобальту, він відіграє важливу роль у процесі кровотворення.
12.Назвіть вітамін, інша назва якого кальциферол або проти рахітичний вітамін.


1.У результаті біохімічного аналізу в молекулі іРНК людини виявлено 30%аденіну, 21% цитозину, 25% гуаніну та 24% урацилу. Яким буде нуклеотидний склад ділянки молекули ДНК, на якій синтезувалась дана іРНК?

2.Відносна молекулярна маса білка – 100 000, а однієї амінокислоти – 100 а.о.м. Визначити масу відповідного гена,який кодує цей білок, та його довжину, якщо маса одного нуклеотиду становить 350.

3.Один з ланцюгів фрагмента ДНК має такий склад нуклеотидів: АТЦ-ГТЦ-ТТА-ЦЦГ-ГЦА. Визначте порядок чергування нуклеотидів у другому ланцюгу, його масу та довжину.

 4. Визначте молекулярну масу гена собаки, який кодує білок з молекулярною масою 3000 дальтон.
5. Якою стане первинна структура білка, якщо під впливом хімічних чинників видалити третій зліва нуклеотид у фрагменті ДНК, що його кодує:
ТТА – ЦГЦ – ГГТ – ААТ – ЦАТ.

6.Одна білкова молекула вірусу тютюнової мозаїки складається  із 158 амінокислотних залишків. Що важче – білок чи ген, що його кодує?

 7.Як зміниться структура білка, якщо з  фрагмента ДНК, що його кодує, у складі ААТ – АЦЦ – ГГТ – ААА – ГТЦ, видалити п’ятий ліворуч нуклеотид?





























Розпочалася реєстрація на ЗНО 2018

Для того щоб ви могли впевнено впоратися з тестом у напруженій обстановці зовнішнього незалежного оцінювання (ЗНО), почніть готуватись до тестування заздалегідь. А як краще впоратися з цим завданням, вам підкаже цей матеріал.

Тренуйся. Перед офіційним тестуванням варто виконувати якнайбільше опублікованих тестів - просто заради тренування, наприклад, проходити тести ЗНО онлайн. Не можна навчитись добре виконувати тести, не тренуючись на них самих, підмінюючи цю практику іншими видами контролю й самоконтролю. Ці тренування не тільки знайомлять з типовими конструкціями тестових завдань, а й дають вам інший досвід - самоспостереження й оптимальної саморегуляції під час тестування.

Поспішай. Тренуйтеся із секундоміром у руках. Порівнюйте час, необхідний для виконання тестів зовнішнього оцінювання. Обмежуйте його. Без подібних обмежень, що змушують працювати в максимально швидкому темпі, без імітації змагальної ситуації, неможливо змоделювати той стрес (напругу), що викликає будь-яке тестування.

Випробовуй. У тренуваннях застосовуйте правильну тактику, тобто додержуйтесь усіх рекомендацій, як правильно вирішувати окреме завдання чи тест у цілому. Наприклад, не слід двічі перечитувати малозрозумілу інструкцію, а треба відразу ж познайомитися з варіантами відповідей. Тоді зміст відповідей прояснить вам, що ж саме є необхідним в інструкції до даного завдання. Це конкретний приклад тактики, яку треба випробовувати. Її можна освоїти й ефективно застосовувати, тільки активно тренуючись у тестуванні.

Пропускай. Треба навчатися пропускати важкі чи незрозумілі завдання. Пам'ятайте: у тесті завжди знайдуться такі завдання, з якими ви обов'язково впораєтесь. Просто нерозумно не дібрати балів тільки тому, що ви не добрались до «своїх» завдань, а застрягли на тих, навчальний матеріал яких вам невідомий. Звичайно, така тактика може принести успіх далеко не завжди. Якщо тест побудований за принципом «сходів» і починається з легких запитань, то не варто пропускати всі перші завдання.

Вгадуй. Якщо ви не впевнені у виборі, але інтуїтивно можете віддати перевагу якійсь відповіді перед іншими, то інтуїції варто довіряти! Така довіра, як правило, призводить до приросту балів.

Виключай. Багато завдань можна швидше вирішити, якщо не шукати відразу правильну відповідь, а послідовно виключати ті, які явно не підходять. Метод виключення дозволяє концентрувати увагу всього на одній-двох відповідях (а це легше), а не відразу на п'ятьох-сімох (що набагато складніше).

Скорочуй вибір. Якщо кілька відповідей (1-2) із чотирьох чи п'яти варіантів здаються вам зовсім невідповідними, а інші такими, що підходять з рівною ймовірністю, то в цьому випадку правильніше буде не пропускати це завдання, а намагатись вибрати відповідь з інших просто навмання. Шляхом такої тактики ви отримаєте більше балів. Це - теорія ймовірності. Адже «негативне знання» (про те, яка відповідь точно не підходить) - це теж знання, і нерозумно відмовлятись від його використання.

Думай тільки про поточне завдання. Коли ви бачите завдання (запитання), забувайте все, що було в попередньому: як правило, завдання в тестах не пов'язані одне з одним, тому знання, які ви застосували в одному (уже вирішеному вами), як правило, не допомагають, а тільки заважають сконцентруватись і правильно вирішити інше завдання. Ця установка дає безцінний психологічний ефект - забудьте про невдачу в минулому завданні (якщо воно виявилось вам «не по зубах»). Думайте тільки про те, що кожне нове завдання - це шанс набрати бали.

Читай завдання до кінця. Поспіх не повинен призводити до того, що ви будете намагатися зрозуміти умови завдання за «першими словами» й добудовувати кінцівку у власній уяві. Це вірний спосіб зробити прикрі помилки в найлегших запитаннях.

Не засмучуйся. У будь-якому професійно підготовленому тесті є завдання, з якими ви просто не зможете впоратись. Більше того, усі 100 % завдань зможуть виконати лише одиниці! Тому немає ніякого сенсу розхлюпувати емоційну енергію на передчасну досаду. Навіть якщо вам здається, що ви допустили занадто помилок і просто завалили тест, пам'ятайте, що дуже часто таке відчуття є помилковим: при порівнянні ваших результатів з іншими може з'ясуватися, що інші допустили ще більше помилок. У підсумку ви одержите якщо не найвищий тестовий бал, то цілком пристойний. Ця установка особливо знадобиться «круглим відмінникам», які звикли при звичайних методах контролю домагатись максимального результату. Якщо ви хочете стати класним «тестовим бійцем», навчайтесь не тільки наносити удари, а й «тримати» їх (якщо висловлюватись термінами боксу). Треба категорично відмовитись від «комплексу відмінника», який не звик непохитно переносити окремі локальні невдачі.
Заплануй два кола. Сплануйте середній час на кожне завдання таким чином, щоб за дві третини (максимум три чверті) тестування пройти всі завдання «за першим колом». Тоді ви встигнете набрати максимум балів на легких для вас («своїх») завданнях, а потім зможете подумати й добрати щось на важких, які вам спочатку довелось пропустити.

Немає коментарів:

Дописати коментар